De eerste maand

29 februari 2016 - Sint Maarten, Nederlandse Antillen

Hé iedereen!

De eerste maand zit erop en het leek me een goed moment om een reisupdate te schrijven. Wat is deze maand voorbij gevlogen zeg! Laat ik starten met vertellen dat het super goed met me gaat. Ik heb het onwijs naar m'n zin op dit eiland en op stage.

De eerste dag en week was een beetje teleurstellend, ik werd niet verwacht en ook niet echt gastvrij ontvangen. Daarna werd ik gewoon achter een bureau gezet en kreeg eigenlijk geen taken. Ik schrok best wel want was echt bang dat mijn stage hetzelfde zou gaan als de vorige, maar de tweede week was totaal anders. Ik doe veel verschillende en afwisselende dingen, zoals documenten sorteren, invoices maken, nieuwe dossiers maken, mailen (elke dag zo'n 60 nieuwe e-mails in m'n inbox), cheques ophalen of wegbrengen, documenten naar de census brengen, locaties bekijken en contracten opstellen, meetings met klanten, orders bevestigen (bijvoorbeeld, bij de bloemist checken of alles zoals afgesproken gaat etc.), events opbouwen, uitvoeren en afbouwen enzovoort. Kortom het werk is divers en leuk. Vooral vind ik het leuk als ik op pad moet, ik vind het zo gaaf om lekker over het eiland te crossen en dingen te regelen met klanten of stakeholders.

Verder heb ik tot nu toe 3 events meegemaakt. De eerste was een bruiloft op het strand. Het was een cruise wedding en het was een enorm gestress. In de morgen begonnen we met opbouwen, pff aardig zwaar in de warme zon en op het strand slepen met alle stoelen en decoratie etc. Daarna begon het ineens keihard te regenen, dus we moesten alles wat niet nat mocht worden weer inpakken. We wachten en wachten en normaal duurt een bui hier zo'n 10 minuten en gelijk daarna schijnt de zon weer, maar die dag stopte het maar niet. Uiteindelijk stopte het en zijn we heel snel alle stoelen etc droog gaan maken, want de gasten waren inmiddels al gearriveerd. We konden absoluut niet uitlopen want het bruidspaar (en de gasten) moesten om 17uur weer terug zijn bij het schip. Toen iedereen zijn plek had gekregen en ging zitten, begon het weer te regenen. We moesten snel opzoek naar paraplu's en uiteindelijk moesten we de ceremonie wel starten. Het was gaaf om mee te maken, maar zo jammer van de regen. Na de ceremonie begon de receptie ergens binnen (uiteraard was het toen wel mooi weer). Het is super leuk om deel te mogen nemen in zo'n gelukkige dag van anderen. We zagen een speeche van een emotionele vader en een bijzondere verassing-dans van de bruid voor de bruidegom. We zorgen ervoor dat alles volgens plan verloopt en springen bij wanneer nodig. Zo werd bijvoorbeeld de taart niet gesneden door de werknemers en zijn mijn stagebegeleidster en ik het maar gaan doen. (HELP zo'n bruidstaart snijden vind ik het vreselijkste wat er is om te doen). Na afloop zorgden we dat iedereen weer in de bus terug naar het schip ging en deden de afbouw.

Een ander evenement dat ik heb meegemaakt was een marketing event van ons eigen bedrijf. Het werd gegeven in het Holland House op de boardwalk in Philipsburg en tegen 14uur begonnen we met de opbouw. Wow opbouwen vind ik lichamelijk best wel zwaar zeg en ook niet echt leuk. Ik kreeg wel goed in de gaten hoe dit bedrijf werkt en dat is wel even super anders dan in Nederland. Om half 6 startte het evenement en om half 6 waren we klaar met de opbouw. Aanwezigheid was verplicht en Mexy en ik kleden ons snel om naar het gewenste uniform. Alle rijke mensen van het eiland zijn uitgenodigd voor dit evenement om ons "The A-Team" te ontmoeten. We begroeten de mensen en ik bood ze een welkoms champagne drankje aan, maar ik vind het lastig om een gesprek met ze aan te knopen. Ik weet niet echt waar ik over moet praten en stiekem heb ik daar ook helemaal geen zin in. Mexy, Lucas en ik besluiten ook gezellig aan de champagne en cocktails te gaan en toen werd het evenement een stuk leuker, haha! Om 22uur zijn we ongeveer klaar met de afbouw en ik heb dus vandaag 13 uur achter elkaar gewerkt, ik ben helemaal kapot!

De werkweek vliegt altijd voorbij  maar als het vrijdag is zijn we echt blij. Het weekend staat weer voor de deur en oh wat zijn de weekenden hier toch heerlijk. Vrijdag 17uur start het vakantiegevoel! Vaak gaan we dan met z'n allen een borreltje drinken op de binnenplaats van het gebouw waar we wonen en s' avonds uit naar Soggy (een open lucht club aan de haven met grote yachten). Zaterdag en zondag liggen we vaak aan het strand (er zijn er 37 in totaal en elk weekend proberen we een nieuwe). Doordeweeks chillen we vaak op de binnenplaats of gaan s' avonds in de jacuzzi op het dakterras. Ook proberen we met z'n allen in vorm te blijven en ik ben nog op zoek naar een leuke sport voor hier, helaas is alles zo duur. Maar ik ben al een keer mee geweest met Mexy naar de voetbal (Ja ik en voetbal haha) en heb al een aantal keer hardgelopen. Daarnaast is het op dinsdag altijd salsa avond in de Harbor (een gezellige tent) en daar kun je ook salsa lessen volgen. Daar doen we vaak een drankje en ik ga een keer proberen of ik de salsa lessen leuk vind. Op dit moment zijn we met 11 studenten in totaal in ons gebouw, waarvan één ander meisje (Mexy) en de rest allemaal jongens. Daarnaast zijn er nog een heleboel andere Nederlandse stagiaires en een paar Nederlandse meiden die voor vast op het eiland wonen.

In de eerste maand heb ik nog niet echt super veel ondernomen, omdat ik eerst lekker rustig aan wil doen en wil genieten van de prachtige stranden. Wauw wat een blauwe zee hier zeg!! En zulke witte stranden, echt Caribisch en vaak voelt het nog als een droom om hier te wonen. De temperatuur komt nooit onder de 26 graden, ook niet in de nacht en overdag is het minimaal 30 graden. Het heeft de afgelopen maand wel vaak geregend, maar dat is dan altijd een stortbui van 10 minuutjes en gelijk daarna is het weer zonnig en droog.
Aan het begin had ik wel even een kleine culture shock, maar ik ben nu al helemaal gewend. Het was lastig om de locals te verstaan als zij in het Engels spraken, want ze hebben echt een eigen manier van praten maar dat gaat steeds beter. Ook in het kantoor gaat het zo anders dan op een Nederlands kantoor, maar dat is lastig uit te leggen in woorden. Verder op straat is het zo anders, maar gemoedelijk en nogmaals echt Caribisch (ik ga die Caribische muziek zo midden op straat echt zo missen in Nederland haha). Rijden is hier ook een geval apart, gewoon gaan wanneer je wil zonder regels en er is ALTIJD file (er zijn veel te veel auto's voor het eiland). Als iemand moet opschieten of als teken dat je hem voorrang geeft toeter je 1 keer en als je iemand wil bedanken omdat ie je voorrang geeft toeter je 2 keer kort. Aan het begin werd ik helemaal gek van al die toeters en ik snapte er maar niks van haha.
Lucas en ik heb hebben sinds gisteren een nieuwe auto! Een Hyundai i10 waar het folie nog aan zit, hij heeft nog maar 150 km gelopen en we zijn er zo blij mee. Gewoon een splik splinter nieuwe auto en veel meer vermogen dan onze oude. We moeten nu maar wel extra voorzichtig rijden, want schade is hier echt zo gemaakt. Verder zijn we wel geschrokken van de prijzen hier, wat een ongelofelijk duur eiland zeg. Ik sta al flink in de min met m'n inkomsten en uitgaven tabelletje haha, maarja we zijn hier maar één keer.

Aankomende maand wil ik wat meer gaan plannen om te doen en te zien en toen ik vanmorgen het schema van deze maand op het white bord schreef zag ik dat er 4 weddings gepland staan. Drukte! Ook komt de Heineken Regatta eraan, een heel bekende zeilwedstrijd waar ons bedrijf een boel voor regelt. Hoogstwaarschijnlijk hoef ik niet te werken en kan ik gaan kijken bij de regatta! Yes.

Dat was hem dan weer voor deze keer =) Uiteraard is er nog veel meer wat ik heb meegemaakt en als je nieuwsgierig bent mag je me altijd berichtjes sturen!

Liefs vanuit Sint Maarten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gea:
    29 februari 2016
    Ben zo blij voor je dat het werk zo leuk is!
    Heel afwisselend en biedt veel uitdaging.
    Fijn dat jullie nu een betere auto hebben, hou hem heel.
    Dus ik weet nu wie heel goed de taart kan snijden, dat is handig
    Geniet van al het goede en succes met het vinden van een leuke sport.
    Kun je niet wat warmte deze kant opsturen, het is hier ijzig koud, wel mooi zonnig.
    Dikke kus meisje. Pas goed op jezelf!
    Liefs mama
  2. Heleen:
    1 maart 2016
    Ik wil zo graag met je ruilen!!
    Lekker genieten Lotti!
  3. Karen:
    1 maart 2016
    Fijn om weer wat van je te horen.
    Wat heerlijk dat het daar zo lekker warm is.
    Hier is het nog fris.
    Geniet er maar van.

Groetjes Karen
  4. Alida:
    2 maart 2016
    Hé Lotte
    Eindelijk je blog gelezen ... wat weer een mooi verhaal!
    Hier lees je toch weer heel andere dingen van al je belevenissen, super leuk Lotje!!
    Ik ben stiekem wel een beetje jaloers op je hoor.
    Misschien kan je op dit blog nog (jaloers makende) foto's gaan plaatsen van het eiland :)
    Dikke kus, Alida
  5. Sanne:
    3 maart 2016
    He lieve Lotte!
    Ontzettend leuk om te lezen wat je meemaakt! Fijn dat je stage nu wat leerzamer is hahaha
    Je krijgt ook aardig wat verantwoordelijkheid als je al die dingen moet regelen? Gaaf!
    Lekker genieten van het warme weer en het uitgaan ;D
    Ik kijk uit naar je volgende berichtje!
    Liefs je nichtje ♥