¿Qué pasa?

25 maart 2015 - Alicante, Spanje

Heee lieve vrienden, familie en kennissen,

Een maand later heb ik de moed en tijd weer gevonden om een berichtje te typen voor jullie en wat heb ik een boel beleefd! De titel van mijn reisverhaal is een uitspraak die me elke dag om de oren wordt gegooid en wat waarschijnlijk ook jullie vraag is: What's up/What's going on. In dit verhaaltje hoop ik deze vraag te beantwoorden, want wat is er allemaal aan de gang in het mooie Tenerife?...... >

Huisvesting
Op het moment zit ik lekker op de bank na een dag werken in mijn nieuwe appartement! whoeee, wat is dat heerlijk zeg. 1 maart zijn Dyonne en ik samen in ons nieuwe appartement ingetrokken en wat hebben wij het getroffen zeg. Het heeft twee slaapkamers, één met dubbelbed en één met twee losse bedden. Daarnaast hebben we twee badkamers (allebei dus onze eigen!) en één inclusief bad. De keuken is enorm, net als de grote woonkamer, met eettafel en stoelen, tv, bank, tafel en kast. Tevens hebben we een washokje naast de keuken en een heerlijk balkon waar we onze was op kunnen drogen met een rek en waar nog een grote tafel met vier stoelen op past.  Kortom we zijn erg gelukkig (wel wat veel om schoon te maken hihi). EN dat alles voor 500 euro per maand, inclusief GWL.

Werk
In het vorige verslag had ik jullie verteld dat ik naar pool&beach zou gaan en wat was dat een feest. De hele dag lekker in de buitenlucht staan met het zonnetje op mijn gezicht en veel contact met de gasten. Ik verwelkomde de gast bij het zwembad, vroeg naar het kamernummer en maakte hun plekje in orde met handdoeken en parasols (de parasols liet ik liever aan de sterke soccoristas (badmeesters) over hoor). Vervolgens liep ik rond het zwembad of het strand en maakte praatjes met de gast, nam hun bestellingen voor drankjes en eten op en bracht het naar ze.
Bovendien kon ik WOW-stories gaan doen.
Doordat ik veel in contact was met de gast, leerde ik ze goed kennen. Zo kwam ik er bijvoorbeeld achter dat één van de gasten jarig was. Ik bestelde twee glazen van bijzondere cava voor het stel, plukte wat bloemetjes en schreef een kaartje voor ze. Daarna bracht ik het persoonlijke naar de gasten toe en feliciteerde hen. Ze vonden het een ontzettend leuk gebaar en zo had ik iets bijzonders aan hun dag toegevoegd.
Daarnaast ben ik het meeste op het strand werkzaam geweest en dit was één van mijn favoriete plekjes. Het is ontzettend leuk als je echt een band opbouwt met de gast en daar komt bij dat de gasten je beginnen te belonen (fooi), mooi meegenomen hihi.

De laatste twee week ben ik werkzaam in de spa. Wat een luxe en wat een faciliteiten. Ik ben op het moment de spa receptionist en attender. Ik neem de telefoon aan, probeer reservaties te maken, charge de behandelingen aan de kamer, maak de rekeningen correct, geef nieuwe gasten een tour door de spa, leid ze naar de water facilities, vul de kluisjes met de handdoeken en zorg dat de spa lounge in orde is.
Ik vind het werk erg leuk, maar er zijn veel receptionisten aanwezig terwijl er weinig gasten zijn op het moment. Dit betekent dat ik vaak weinig werk heb en dat is natuurlijk niet leuk. Ik wil me veel liever nuttig maken, in plaats van staan en niks doen.

Aankomende zaterdag ga ik wederom aan een nieuwe uitdaging beginnen. Easter komt eraan en dat is echt hoogseizoen voor het hotel. Tijdens deze drie weken zullen er een heleboel activiteiten plaats vinden en samen met twee andere stagiaires zullen wij in charge zijn voor alles wat gaat gebeuren. Een boel verantwoordelijkheid dus en een hoop drukte, maar ik heb er ontzettend veel zin in. Ik mag mezelf Recreation Ambassador noemen =). (één van de anderen is een Belgisch meisje genaamd Julie, zij is een vriendin van mij dus dat wordt super leuk).

Abama
Ik heb jullie in het vorige verslag beloofd dat ik wat meer zal vertellen over het hotel, dus here we go. Abama is een hotel met 5 sterren, 500 kamers waarvan villas, suites en normale kamers, 12 restaurants en bars (waarvan 2 met Michelin sterren), 7 zwembaden en drie grote conferentiezalen. Naast de feiten en cijfertjes is het meest belangrijke om te vertellen, dat het een enorm dure vakantie is en de goedkoopste kamer 300 euro per nacht kost. Vergeet dan niet dat je dan alleen nog maar een plek om te slapen hebt en eten en drinken niet inclusief is. Een gemiddeld diner kost dan nog 100 euro per persoon en een frisdrankje drinken doe je voor minimaal 5 euro per glas. Je begrijpt nu vast wel wat voor rekeningen ik voor mijn neus krijg in bijvoorbeeld de spa. (755 euro, voor alleen 6 cremèpjes) GEEN GRAPJE. Tevens worden er ook gerust privé feestjes voor minimaal 20.000 euro gegeven en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik schiet er nog steeds stijl van achterover.

Leuk bezoek
Naast de vele leuke dingen die ik meemaak op mijn werk en naast mijn werk, had ik na 9 dagen achter elkaar te werken toch wel een HEEL leuk ding. Sven kwam voor 10 dagen langs! Wat was dat enorm genieten zeg en wat hebben we veel leuke dingen gedaan. S'ochtends ben ik Sven gaan ophalen van het vliegveld en daarna hebben we geprobeerd een auto te huren. Vanwege onze leeftijd was dit nogal een hele klus, maar uiteindelijk is het gelukt. Zaterdag hebben we een flinke tocht rond het eiland gemaakt en zijn we uiteindelijk gefinished bij de Teide, de vulkaan. Wat was het gaaf en wat hebben we veel gezien. Zaterdagavond zijn we naar een luxe club gegaan, waar het net Ibiza leek en zondag hebben we een heerlijke dag op het strand in het noorden gehad. Daarna werd het weer tijd om te werken en heeft Sven zich vooral alleen moeten vermaken gedurende de dagen. 18:00 uur ben ik altijd vrij en alle avonden waren we lekker samen. Het laatste weekend was ik weer drie dagen vrij en toen zijn we samen naar het Siam Park (een waterpark) gegaan, wat een gave ervaring. Zeker een aanrader als je van gekke dingen houdt haha. Verder hebben we lekker aan het strand gelegen en zijn we uit eten gegaan.
Afgelopen maandag werd het helaas weer tijd om afscheid te nemen en dat voelt toch aardig leeg. Ik had m'n eerste echte dip en wilde onwijs graag mee naar Nederland om jullie allemaal weer te zien en lekker bij Sven te blijven. Nu gaat het weer super met me en ik begin alweer aardig te wennen aan mijn eigen ontbijtjes maken en niemand die me opwacht bij de deur als ik thuis kom. (lief vriendje heb ik hè).

Vandaag had ik alweer m'n laatste werkdagje in de spa en nu ben ik twee dagen vrij. En raad eens..... Papa en mama komen op bezoek!! Als alles goed gaat, hoop ik ze morgen heerlijk te knuffelen en ze kennis te laten maken met mijn leventje hier op Tenerife. Jullie hoeven dus nóg geen medelijden met me te hebben, haha.

Heel ontzettend veel liefs van mij,
en ik vind al jullie reacties op mijn reisverslagen wel super leuk om te lezen zeg, heel lief =)  Ook al jullie gewone berichtjes uiteraard, zijn super leuk/lief.

XXXX

PS: Mi español es un poquito mas hihi. (mijn Spaans is een stukje beter)

1. Sanne:
    25 maart 2015
    Wauw Lot! Je werkt/leeft in een droom! Heel erg leuk om te lezen! Wat is het duur daar! hahahaha! Veel plezier met je papa en mama!
    Liefs! ♥️
  2. Jolijn:
    25 maart 2015
    Aaah Lottie! Wat super om te lezen! Wat een leven heb je!
    En enorm fijn dat je lieve Sven en paps en mams langs (zijn) (ge)komen! Geniet er nog even van! Voor je het weet zit je in het koude Nederland! Kussie
  3. Alida:
    26 maart 2015
    Top verslag Lotte!
    Hou van je!!!
    Nu weer genieten met papa en mama!!!
    Bofkont :)
  4. Alice:
    31 maart 2015
    Hee Lott!

Wauw, klinkt super fancy allemaal.
    Fijn dat je het zo naar de zin hebt, al is het vast wel even slikken als bezoek weer naar Nederland gaat.
    Nog heel veel plezier in het zonnige Tenerife en tot over een paar maandjes!

Veel liefs van mij!
  5. Gea:
    6 april 2015
    Wat hebben we van je genoten lotte! Zo leuk om met eigen ogen te zien hoe je nu je leven leeft op Tenerife. Succes de laatste 3 mnd.
    Indrukwekkend was de rondleiding door Abama, wauw!!!!!
    Dag lieverd
  6. Anneke:
    12 april 2015
    Ha die Lotte,
    Net je blog ontdekt. Wat een ervaringen. Leuk om te lezen.
    We gaan het verder volgen!
    Groetje, ook van Wim,
    Anneke