Eerste indrukken

16 februari 2015 - Guía de Isora, Spanje

Hola chicos/chicas,

Acht uur s'avonds zit ik met mijn laptoppie op mijn balkon, om mijn brein maar weer eens te laten werken voor een nieuw reisverslag. Het begint net donker te worden en ik heb mijn jasje aangetrokken, maar de temperatuur is zeker nog steeds erg aangenaam.
Ik moet flink nadenken om te bedenken wat ik afgelopen twee week allemaal heb gedaan en ik denk dat ik het maar moet gaan opschrijven in mijn agenda voor de volgende keer.

Allereerst wil ik jullie laten weten dat het allemaal gelukt is met de documenten, waar ik het over had in mijn vorige verslag. Man oh man wat was het een chaos bij het politiebureau haha, het gaat hier allemaal zo erg anders dan in Nederland. Kun je je voorstellen dat er om zes uur in de ochtend een rij staat van 100 mensen om een identificatie nummer te krijgen bij het politiebureau? En na uren te wachten, weggestuurd worden omdat ze geen nummers beschikbaar meer hebben.... Gelukkig stonden we erg ver vooraan en is het ons gelukt.

Uiteraard was het na al deze administratieve dingen tijd voor mijn verjaardag de dag erna! Dat hebben we eens even flink gevierd in een club een kwartier met de taxi verderop. Deze club heet achaman en er zijn vooral locals te zien die de hele nacht los gaan op salsa muziek, aardig sfeertje wel! Hier zal ik me dan ook nog wel wat vaker vertonen, aangezien ik gek ben op salsa dansen en uitgaan natuurlijk. Alles is ontzettend goedkoop hier (bijvoorbeeld de alcohol) en het stappen gaat vaak door tot half zeven in de ochtend =O In Nederland doe ik dat vaak één keer per jaar met oud&nieuw, maar hier is dat de gewoonte (gekke Spanjaarden, haha).

Werk
Vrijdag 6 februari begon het harde leven dan hier in Tenerife. Van 9 uur in de ochtend tot 18.30 in de avond, hadden alle stagiaires van mijn lichting een oriëntatie-dag. Dit was behoorlijk pittig, maar erg interessant en super leuk om kennis te maken met de rest (een groep van mas ó menos 40 mensen). Wist je dat er elke maand een nieuwe groep met stagiaires arriveert? Super leuk!
Abama het hotel waar ik werk, is onderdeel van de hotelketen Ritz-Carlton zoals je misschien al wist. Deze keten heeft resorts/hotels over heel de wereld en een hele eigen manier van werken, communiceren etc. Deze oriëntatie-dag zijn we dan ook ongeveer gehersenspoeld met de RC-gedachte.

Deze dag kreeg ik ook te horen wat ik precies moest doen qua werk en ik bleek zaterdag te starten in de Ritz-Kids Club. Stiekem ben/was ik hier wel een beetje teleurgesteld over, omdat ik dit niet verwacht had. Toch ging ik vol goede moed starten aan mijn nieuwe job. Ik werkte elke dag van 10:00 tot 18:00 tot en met woensdag. Uiteraard kreeg ik de eerste dagen veel uitleg over de gang van zaken binnen de kids club, daarna waren mijn taken gedurende dag vooral: het vermaken van en passen op de kinderen. Ik maakte knutselwerkjes, ging voetballen en speelde met de WII.
Je zal wel begrijpen dat ik hier niet zo erg op mijn plek ben, omdat ik graag zoveel mogelijk dingen wilde leren van deze stage en dat komt in deze afdeling niet helemaal tot zijn recht. Toch wilde ik niet direct opgeven en bleef volhouden. Dit leverde wel een aantal zware momenten op, waar ook heimwee niet uitbleef. Vandaag heeft dit een ommekeer gemaakt. Ik ben naar de supervisor van mijn afdeling gestapt en heb haar uitgelegd hoe ik me voelde en zij pakte dit zeer positief op. Vanaf vandaag krijg ik hele andere taken binnen de kids-club. Ik doe onder andere administratief werk en geef een warm welkom aan de nieuwe families. Ik probeer hen alles uit te leggen over de kids-club en maak de papieren in orde. Dit biedt in ieder geval voor de komende dagen wat meer uitdaging en daarna ga ik rouleren naar een andere afdeling binnen de recreatie, namelijk: Pool and Beach. Nieuwe dingen ontdekken!

Days-off
Na 5/6 dagen werken, krijg ik 2 dagen vrij (voor nu). De twee vrije dagen die ik nu heb gehad, heb ik jajajajaja aan het strand doorgebracht MMM. Wat was dat genieten zeg. Lekker zonnebaden en zwemmen in de zee. Vooral zo grappig om al jullie foto's te zien met dikke jassen etc en ik in mijn bikini op het strand.
Daarnaast hebben Lucas en ik een appartement gevonden!! Daar zijn we ontzettend blij mee, want het was een behoorlijk lastige opgave (veel toeristen, weinig appartementen beschikbaar). Tevens hebben we twee ontzettend leuke Nederlandse mensen ontmoet, waar we mee gaan samen wonen! Zij hadden al een appartement met z'n tweeën, maar Dyonne en ik gaan straks samenwonen en Nick en Lucas. Helaas moeten we nog wachten tot 1 maart voordat we kunnen verhuizen.

Nieuw hotel
Op een dag ontvingen we een e-mail waarin stond dat het hotel was overbooked. Dit betekende dat alle stagiaires moesten verhuizen naar een ander hotel (aangezien we nog steeds leven in abama). Daarom zit ik nu in een hotel, zo'n 20 minuten verderop, met enorm slechte wifi, geen warm water en onwijs slechte service. Wát een enorme tegenvaller als je een hotel als abama gewent bent. Gelukkig is dit maar voor 5 dagen en mag ik aankomende donderdag weer terug naar abama. Zoals je nu vast wel begrijpt leef ik nog steeds elke dag uit de koffer, het is net kamperen haha. Elke ochtend en avond gaat er een transfer naar het andere hotel. Heel fijn is dat hij s'ochtends om 08:00 uur vertrekt en ik pas om 10:00 uur hoef te werken (NOT, haha elke ochtend zo'n twee uur wachten) Het is dus allemaal niet zo'n succes haha en ik kan niet wachten tot ik mijn eigen plekje heb samen met Dyonne.
Maar ondanks dat er dingen tegen zitten heb ik het hier nog steeds enorm naar mijn zin. Ik ben ontzettend gezegend dat ik mag wonen en werken in een plek als dit en dat maakt alles goed. Al begin ik jullie wel te missen, lieve nederlandse vrienden/familie/kennissen. Gelukkig bestaan er dingen als Skype en Whatsapp. Zo heb ik zelfs al met mijn hippe oma gesproken via Skype, hihi!

Ik zou jullie nog zoveel meer kunnen vertellen, maar dan wordt het wel heel lang en saai. Volgende keer zal ik wat meer over het resort zelf vertellen. Het is nu ongeveer half negen en ik krijg best wel trek in eten, dus ik ga naar het restaurant!

Veel liefs van mij

1. Sanne:
    Hai Lottie!
    Wat super leuk om allemaal te lezen! En wat fijn dat je nu een nieuwe job, appartement en vrienden hebt! Geniet ervan lieverd!
    Veel liefs je nichie!
  2. Peter:
    16 februari 2015
    Leuk om te lezen lot!!! Nog ff volhouden in dit stomme hotel en daarna weer lekker genieten! En super goed van je dat je naar je supervisor bent gestapt! Geniet lekker daar! Ik kijk uitnaar je volgende verslag.

Liefs Peter
  3. Alida:
    Hé Lotte!
    Zat net te denken, wanneer komt er weer een update ;)
    En ja hoor, daar is tie!
    Heel leuk om je blog te lezen Lotte, je kan altijd nog schrijfster worden.

Dikke knuffel xxx
  4. Gea:
    17 februari 2015
    Leuk! Goed van je dat je op je supervisor bent afgestapt. Het schiet alweer op naar donderdag. Nog even volhouden. Zo fijn dat je straks een eigen plekje hebt. Groetjes maar weer.
    Oma vond het ook helemaal leuk dat ze zo met je kon praten.
  5. Karen:
    Hoi Lotte,
    Leuk om weer een reactie van je te lezen.
    Natuurlijk blijf ik ook via de rest van de familie op de hoogte.
    Heerlijk dat je zo lekker van het mooie weer kan genieten.
    Ook fijn dat je een eigen plekje hebt gevonden.
    Groetjes Karen
  6. Anne-Wil:
    Topper! Trots op je!
  7. Sanne van der Graaf:
    19 februari 2015
    Hey lieverd, klinkt super allemaal.
    Ik kijk al weer uit naar onze volgende skype sessie! :)
  8. Oma:
    19 februari 2015
    Hartstikke leuk Lotte. Heb samen met Gerben je blog gelezen.
    Dikke knuffel van oma.
  9. Christien Goedhart:
    20 februari 2015
    Leuk Lotte, met plezier je verslag gelezen.
    Succes met je stage!