Start van een nieuw avontuur

30 januari 2016 - Sint Maarten, Nederlandse Antillen

Hé iedereen,

Zoals jullie bijna allemaal weten ben ik weer een nieuw avontuur gestart, namelijk 5 maanden naar Sint Maarten! Aangezien iedereen mij vroeg of ik weer een blog ging bijhouden, heb ik besloten om een poging te wagen. Het is hier nu 20.30 lokale tijd en ik lig op m’n bed in een appartementje wat het komende halfjaar mijn thuis zal zijn. Vannacht om 03.30 ging de wekker en om 04.00 uur zaten papa, Anne-Wil en ik in de auto onderweg naar Schiphol. We zijn nog even langs de carpool gereden om m’n tweede mama (Alida) op te pikken en rond een uur of 6 waren we op de luchthaven. We dronken nog een lekker bakkie thee/koffie en daarna was het tijd voor afscheid. Na enig gedoe met mijn bagage, fouilleren, koffer uitpakken en eeuwig lange rijen was ik eindelijk bij de Gate die al aan het sluiten was (oeps!). Hier trof ik m’n maatje Lucas aan die jullie al kennen van mijn vorige avontuur. Ja, ja we gaan per toeval weer samen op pad en dat is eigenlijk best gezellig. De vlucht ging voorspoedig, maar negen uur is best lang zeg! KLM heeft ontzettend goed voor ons gezorgd en we hebben heerlijk ons laatste Hollandse kostje opgepeuzeld (hutspot).  Aangezien ik voor het eerst met een flink vliegtuig vloog, heb ik me verheugd op het schermpje in de stoel voor mij. Ik zag het helemaal zitten om films te kijken, maar dat had ik beter niet kunnen doen. 8 schermpjes van de  407 in totaal deden het niet en moet je raden welke wij hadden…. Juist ja de kapotte schermpjes. Eenmaal geland in Sint Maarten (Ja je kan de mensen echt bijna aanraken en je vliegt recht tussen de gebouwen en palmbomen door…) sloeg er zachte regen tegen de raampjes. Vliegen we werkelijk  9 uur en zitten we alsnog in de regen HAHA, maar de temperatuur was erg aangenaam en het hield al snel op. Nu zit ik dus in een appartementencomplex met eigenlijk alleen maar Nederlandse stagiaires en dat is erg gezellig. Helaas gaan zij dit weekend allemaal weg en is het afwachten wie ons dan komt vergezellen. Morgen gaan Lucas en ik op zoek naar een Car rental, want zonder auto kun je hier helemaal niks beginnen en maandag ga ik kennis maken met het bedrijf. Klein beginnetje gemaakt aan m’n blog en we zullen zien hoeveel er nog gaan volgen…! Trouwens allemaal ontzettend bedankt voor jullie lieve meelevende berichtjes, ik heb bijna geen tijd gehad om op jullie allemaal te reageren dus via deze weg: Thanks!

Liefs mij

1. Anneke:
    30 januari 2016
    Hoi Lotte,
    Leuk dat je weer een blog hebt gemaakt.
    Heb een mooie tijd daar.
    Groetje, Anneke
  2. Gea hammer:
    30 januari 2016
    Lieverd weer veel succes!
    Leuk dat je weer een reisverslag bij gaat houden, zullen wel weer heel wat belevenissen gedeeld worden.
  3. Garriet:
    31 januari 2016
    Kan niet wachten tot je volgende berichie. Hou ons op de hoogte en veul plezier en hard werken op St. Maarten. Dikke smok
  4. Oma:
    31 januari 2016
    Dag lieverd, ik leef met je mee. Veel plezier en tot later.
  5. Alida:
    31 januari 2016
    Wat leuk om te lezen Lotte!!
    Go for it!!!
    xxx
  6. Karen:
    1 februari 2016
    Hallo Meisie, vandaag je eerste stage dag. Zet hem op hè.
    Alles gelukt met de auto?
  7. Linda Kosdi:
    5 februari 2016
    Hoi Lotte,
    Ik kwam je reisblog toevallig tegen.
    A.s. woensdag 10 februari vertrek ik ook voor 3.5 maand naar Sint Maarten!
    Leuk om je ervaringen te lezen en wie weet zien we elkaar daar nog!
    Groetjes Linda
  8. Anneke:
    5 februari 2016
    Hallo Lotte,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Het weer zal daar vast beter zijn dan hier, regen.
    Mooie dag, of avond !

Groetjes, de buurtjes